Woensdag 31 juli; zwemmen met de dolfijnen

1 augustus 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Half 8 al aan t ontbijt zodat we om half 9 bij de  Dolfin acadamy zijn. Joris is geen vroege eter in de ochtend dus hij zit er een beetje met tegenzin.

8:00u wandelen we richting Dolfin Academy waar we vriendelijk ontvangen worden. Instructiefilmpje kijken, Flippers passen en daarna met zn vijven t water in! (Eigenlijk bestaat een groep uit 6 personen maar er wordt niet bij ons gezet 😃👍🏼)

Puk is de trainster van de twee dolfijnen Suku🐬 (6 jaar) en roxette🐬 (16 jaar) die vandaag met ons mee zwemmen. Daarnaast is er nog een derde dolfijn (Luna) van 1,5 die rondzwemt en getraind wordt door iemand anders. Puk verteld dat dolfijnen ergens tussen de 40 en 50 worden.

Martijn mag beginnen en krijgt als eerste een kus van Suku; wat schattig 😍. Nina vondt t allemaal erg spannend en wilde geen kusje van de dolfijn. Samen met Martijn ging t prima en hebben ze de dolfijn kunstjes laten doen.

Joris vond t erg moeilijk met de flippers en kreeg krampen in zn scheenbeen en kuit. Puk regelde een zwemvest zodat het wat makkelijker ging.

Joris,  Emma en ik zwommen samen met dolfijn Roxette🐬. Heel tof dat ze ook op onze commando’s reageert!!!  Allerlei kunstjes van spetteren, rondjes draaien, zingen enz. Daarna duikbril op en samen duiken met de dolfijn; super! Emma genoot volgens mij nog t meest. Het was top! (Foto”s komen later).

Daarna nog rondgelopen in het Sea Aquarium maar stelde niet zoveel voor. Flamingo gevoerd, zeesterren geaaid, haaien bekeken en verschillende andere subtropische vissen. En als afsluiting  een  zeeleeuwen show gekeken. Daarna weer voldaan naar onze trouwe bedjes aan de rand van de zee (Emma’s lievelings plek)

Vanavond party op t strand; ze zeggen dat er vele mensen op af komen... ben benieuwd. Emma wil niet met Martijn, Joris en Nina ( beschamend) alleen met mij. 👍🏼😂🍸🍹

1. Angelique:
    1 augustus 2019
    Wat ontzettend gaaf zeg! Iets om nooit te vergeten.
  2. Karin:
    2 augustus 2019
    Yep!
  3. Anja:
    Wat leuk zeg! 😍🐳🐬
  4. Jeannette:
    1 augustus 2019
    Ik vond het toen ook zo bijzonder, super dat jullie dit met het hele gezin hebben kunnen doen. Veel plezier met dochter moeder on the beach 🍸🍹🍺
  5. Moniek:
    2 augustus 2019
    hoe tof Karin, wat een belevenis, en inderdaad om nooit te vergeten.
    ben nu alles even flink bij aan het lezen, genieten hoor