Donderdag 1 augustus, schildpadden

2 augustus 2019 - playa piskadó, Curaçao

Gisteravond live muziek bij t eten maar daarna niet meer naar de Party geweest. Emma wilde toch niet met mij 🤣. We hebben in bed genoten van “de beat”

8 uur ontbijt

8:45 op naar Playa Piskado

We rijden door het natuurpark Christoffel met de hoogste berg  (ruim 300 mtr) van Curaçao.

Playa Piskado blijkt een klein strandje te zijn waar vissersbootjes hun vis schoonmaken. De resten gooien ze in de zee. Hierdoor komen de grote schildpadden helemaal vooraan. Ze zijn erg groot (1 mtr doorsnee van schild)! Ik heb de  schild  aan kunnen raken omdat ze gewoon tussen ons door zwemmen! Hebben we een onderwatercamera te leen van Ad van Kollenburg maar  deze vergeten 😩

Als we terugrijden spreekt een man ons aan zegt een mooi uitzicht te weten voor ons.......en daarna vraagt ie geld 🙃. Martijn geeft hem 2 ANG; de man ook weer tevreden 😂.

Daarna door naar Shete Boka natuurreservaat. Helaas 17,50 ANG intree. We blijven Hollanders; dan maar niet.

Effe stukje terug  dan om het mooie uitzicht op te zoeken. Het was de moeite waard!

Het is een ruwe rots kust met een gat genaamd “Watamula hole”.  De zee klots er doorheen en op een ander punt spuit de zee door een kleiner gat omhoog. Zoals gewoonlijk vinden Martijn en ik mooi en de kinderen zijn er snel “klaar mee”.

Verder zien we vele cactussen, kleine boompjes, pikkerstruiken en veel geel zand onderweg.

Terug naar de bewoonde wereld rijden we door de Nederlands buurt/wijk Jan Thiel in Willemstad. Hele mooie villa’s!

De kids hebben weer genoeg gereden voor vandaag, nog even een hamburger bij M gescoord en door naar onze standbedden bij Cabana Beach.

Daar heb ik mijn eerste ervaring met scuba Dive. (Gratis vanuit t hotel)

Joris  heeft een paar vriendjes waarmee hij zich goed vermaakt

De dag was weer heerlijk!

1. Moniek:
    2 augustus 2019
    heerlijk, vrijdag ochtend koffie en dan al jullie verhalen weer lezen. Wat een vakantie hebben jullie, geniet ze nog vandaag en morgen....
  2. Karin:
    Een hele fijne vakantie!
    We zijn Toon dankbaar!!
  3. Jeannette:
    2 augustus 2019
    Supermooi, bij de schildpadden ben ik nog niet geweest.